اطلاعات عمومی اطلاعات عمومی .

اطلاعات عمومی

ساخت تابلو برق

تابلو برق توزیع صنعتی

زمانی که از توزیع جریان در واحدهای صنعتی یاد می‌کنیم، باید به سراغ تابلو برق‌های توزیع صنعتی برویم.

بانک خازنی

اگر واحدهای صنعتی گاهی نیاز به تقویت بار الکتریکی داشته باشند، در چنین شرایطی استفاده از تابلوهای بانک خازنی در واحدهای صنعتی گزینه خوبی برای اصلاح ضریب توان است.

تابلو برق‌های خانگی

هدف از استفاده این نوع تابلو برق‌ها مدیریت و نظارت جریان برق ورودی به ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری است. اغلب طراحی تابلو برق های خانگی آن بورد و به صورت پیش فرض و انجام می‌شود.

تابلو برق‌های کنترلی

همان طور که از نام این نوع تابلو برق پیدا است، برای کنترل دستگاه‌های صنعتی باید به سراغ انواع کنترل کننده‌های PLC و تابلو برق‌های کنترلی برویم.

نحوه ساخت تابلو برق در کارخانه و شرح مراحل آن

چهار مرحله برای اصول طراحی و ساخت انواع تابلو برق ها وجود دارد. البته توجه داشته باشید پیش از اینکه به نحوه ساخت تابلو برق را بیاموزید، باید با مسئله نقشه کشی و جانمایی تابلو برق آشنا شوید. آیا می‌دانید منظور از جانمایی چیست؟ 

جانمایی به معنای بررسی مسائل فنی طرح است. تهیه نقشه کار شامل دو نقشه ایزومتریک و جانمایی است. توجه داشته باشید در ابتدا با نظر کارشناس سازنده، مطابق با شرایط استاندارد تعیین شده مطالعات میدانی ضروری انجام می‌شود تا به درستی هدف از به کارگیری تابلو برق مشخص شود، همچنین نقشه کلی ساختمان بررسی می‌شود تا محل مناسبی برای تابلو برق در نظر گرفته شود. 

اگر پاسخ مناسب و منطقی برای این سؤال‌ها بیابید در طراحی و نحوه ساخت تابلو برق بدون مشکل می‌توانید کار خود را شروع کنید. در ادامه سراغ مراحل اصلی و نحوه ساخت تابلو برق و طراحی آن می‌رویم.

مراحل ساخت تابلو برق

 این 4 مرحله اصلی شامل موارد زیر هستند:

مرحله جوشکاری و برش کاری تابلو برق
مرحله رنگ کاری
مرحله مونتاژ تابلو برق، شامل بدنه و اسکلت اصلی
مرحله مونتاژ قطعات الکتریکی


برچسب: ساخت تابلو ببرق،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۳:۱۲ توسط:نگین موضوع: نظرات (0)